Οι μαθητές της Β’ και Γ΄ Λυκείου Πληροφορικής συμμετείχαν την φετινή σχολική χρονιά, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας Παναγιώτου Αικατερίνης και τους Κατέρη Αθανάσιο και Μπαλάφα Αιακτερίνης, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τεχνολογία και Περιβάλλον- Εκπαιδευτική Ρομποτική”.
Οι μαθητές προβληματίστηκαν αρχικά για την μόλυνση του περιβάλλοντος. Μέσα από ιστοεξερευνήσεις αναζήτησαν και συνέλλεξαν πληροφορίες σχετικά με τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής καθώς και της επίδρασης της ανθρώπινης δραστηριότητας και της τεχνολογίας στο περιβάλλον. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τα ρομπότ και τον τρόπο που αυτά έχουν επηρεάσει διάφορες πτυχές της ζωής των ανθρώπων, ενώ ανακάλυψαν τύπους ρομπότ που μπορούν να βοηθήσουν στη διάσωση του πλανήτη! Όλα αυτά τα συγκέντρωσαν και τα ανάρτησαν σε ένα συνεργατικό padlet.
Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος οι μαθητές εισήχθησαν στην εκπαιδευτική ρομποτική. Μέσα από εισαγωγικές δραστηριότητες εξοικειώθηκαν με το Micro:bit, τους αισθητήρες του και τον προγραμματισμό του στο MakeCode της Microsoft. Στη συνέχεια σχεδίασαν και υλοποίησαν λύσεις για υπαρκτά περιβαλλοντικά προβλήματα με την βοήθεια του Micro:bit. Δημιούργησαν ένα πρωτότυπo για να βοηθήσουν στην διάσωση των νεογνών των θαλάσσιων χελώνων και ένα πρωτότυπο για την παρακολούθηση των πολικών αρκούδων από τους επιστήμονες!
Για να μπορέσουν να παρουσιάσουν τα έργα τους, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου Πληροφορικής, και στα πλαίσια του μαθήματος “Σχεδιασμός και ανάπτυξη ιστοσελίδων“, δημιούργησαν έναν ιστότοπο σε WordPress. Για να μάθετε περισσότερα και να δείτε τα έργα τους, επισκεφθείτε το robotseneegylsof.wordpress.com