Ο ορισμός της σχολικής βίας έχει αλλάξει πολλές φορές κατά το πέρασμα του χρόνου. Ποικίλει ανάλογα με την προοπτική, δηλαδή μεταξύ των ερευνητών, των εκπαιδευτικών, των πολιτικών και του κοινού. Ο όρος βία εμπεριέχει μια πολλαπλότητα νοημάτων, ιστορικά και πολιτισμικά προσδιορισμένων, που περιλαμβάνουν μια ποικιλία καταστάσεων. Η βία ορίζεται γενικά ως η χρήση ισχύος προς κάποιον άλλο που έχει ως αποτέλεσμα κάποια βλάβη (Henry, 2000).
Στόχος της εκδήλωσης υπήρξε, με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η ανάδειξη των βασικών πλευρών του φαινομένου που αφορούν κυρίως το σχολικό περιβάλλον. Το σχετικό της περιεχόμενο ,τόσο με την μορφή θεωρητικής παρουσίασης όσο και προβολής οπτικοακουστικού υλικού , αποτέλεσε ερέθισμα για διάλογο και ευαισθητοποίηση για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τι συνιστά σχολικό εκφοβισμό, ποια είναι η πιθανή εμπλοκή τους με το φαινόμενο και πως πρακτικά μπορούν να αντιδράσουν ως προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης του.